De Ultieme Kracht en Precisie van de 2025 BMW S1000RR en M1000RR
Er zijn motoren waarmee je hard kan rijden, en dan zijn er ook nog motoren die de definitie van snelheid opnieuw schrijven.. Met de introductie van de 2025 BMW S1000RR en M1000RR zet BMW Motorrad weer een stap vooruit in de wereld van superbikes.
Deze modellen staan garant voor prestaties, precisie en passie én zijn gericht op motorrijders die geen compromissen willen sluiten. We doken in de nieuwste innovaties, prestaties en ongeëvenaarde technologie van deze motoren. Klaar voor een rit door het DNA van deze Duitse power machines?
De S1000RR en M1000RR voor 2025 zijn een lust voor het oog. Met hun scherpe, agressieve lijnen en 'nog steeds' de symmetrische koplampen vallen deze superbikes meteen op. BMW heeft voor 2025 het aerodynamische design aangescherpt met nieuwe winglets, uiteraard.., vooral zichtbaar op de M1000RR én geproduceerd uit volledig carbon!
Het nieuwe kuipontwerp heeft nu een enorme set koolstofvezel winglets van de derde generatie - in staat om een geclaimde 30 kg downforce te genereren bij 299km/u zonder de topsnelheid van 313km/u in gevaar te brengen, slik... Deze werken zowel bij rechtuit rijden als bij overhellen, wat volgens BMW de grip van het voorwiel vergroot tijdens het nemen van bochten op hoge snelheid.
Al deze verbeteringen verhogen niet alleen de stabiliteit bij hoge snelheden, maar drukken ook de voorkant van de motor nog steviger naar beneden, wat cruciaal is voor meer grip en controle.
Bij de S versie kan je kiezen uit de volgende kleurstellingen:
- Light White Uni M Motorsport, pronk daar maar mee op The Paddock..
- Blue Stone Metallic
- En als laatste de welbekende: Black Storm Metallic
Ga jij toch voor het gehele pretpakket van de BMW M1000RR? Dan kan jij nu kiezen uit twee kleurstellingen: de bovengenoemde Light White en de Black Storm Metallic. Toch zal je even moeten wachten tot April 2025, waarna je deze grote jongen bij de BMW dealer kunt bestellen voor een kleine: €39.000
De vermogensafgifte blijft bij de S 1000rr ongewijzigd. Zo zal deze nog zijn 207 PK leveren, en dat is eigenlijk natuurlijk al meer dan voldoende. De S versie heeft weliswaar wel wat tech upgrades gehad waaronder;
Waar de vorige S1000RR standaard vier rijmodi had - namelijk 'Rain', 'Road', 'Dynamic' en 'Race', heeft deze nieuwste versie ook drie extra standaardmodi onder de noemer 'Race Pro Modes' - die voorheen alleen als extra verkrijgbaar waren.
De nieuwe 'Pro'-instellingen zorgen voor extra instelmogelijkheden, waaronder twee nieuwe instellingen voor de gaskleppas waaruit je kunt kiezen, configureerbare antidoorslipregeling en drie verschillende interventieniveaus voor de motorrem. Hill Hold Control is ook toegevoegd aan de line-up.
Het ABS-systeem is eveneens geavanceerd, met vijf instelbare niveaus in de Race Pro-modi en een slickbandinstelling voor gebruik op het circuit. Het vangnet wordt nog verder uitgebreid met Dynamic Brake Control (DBC), dat onbedoelde acceleratie tijdens hard remmen voorkomt en zorgt voor een stabiele stop.
Het zijn meesterwerken van Duitse techniek, gemaakt voor de motorrijders die dromen van maximale snelheid en controle. Voor de gemiddelde rijder biedt de S1000RR een krachtige maar beheerste rijervaring die geschikt is voor zowel de weg als het circuit. De M1000RR is daarentegen de keuze voor de puristen en professionele racers die elk beetje vermogen en precisie willen benutten.